مشخصات مهم گوشی سامسونگ گلکسی a50
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی گلکسی A50 یکی از گوشی های میان رده بازار می باشد که محبوبیت خاصی در بین گوشی های میان رده بازار پیدا کرده است. بازار میان رده ها در جهان ملتهب تر از بازار پرچم دار هاست. کیفیت در کنار قیمت مناسب سبب محبوبیت این رده از گوشی ها در بازار چهانیست. سامسونگ موفقیت خود را در این رده از گوشی ها مدیون سری A هست که توانسته جای خود را در بین گوشی های میان رده باز کند. چهار گوشی A30, A20e, A20, A10 برادران کوچکتر گوشی A50 هستند که البته که البته مجموعه اقتصادی از سری A به حساب می آیند. گوشی A50 به علت تناسب کیفیت و قیمت توانسته محبوبیت زیادی در بازار میان رده برای خود به ارمغان آورد.

از ویژگی های که گوشی های قدیمی تر سری A میتوان دید نمایشگر با کیفیت، ضد آب بودن، سارژ دهی مناسب و طراحی فلزی است که بیشتر به چشم می خورد. سامسونگ برای رفتن به سمت گرایش بازار، از شیشه استفاده کرده است و همچنین کاهش هزینه های خود به سراغ گواهی IP68 نرفته است. سامسونگ در گوشی A50 از تراشه اکسینوس 9610 استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت و رابط کاربری One UI دیگر مواردیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

هم گلکسی A30 و هم گلکسی A50 دارای ظاهر بسیار زیبا، شکیل و باریکی هستند که با قاب پشتی تقریباً برآمده سبب می‌شود اکثر کاربران آنها را دستگاه‌های خوش‌دستی تلقی کنند. به این طراحی جذاب، حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش را نیز اضافه کنید. قاب عقبی هر دو مدل نور را منعکس خواهد کرد که همین به جذابیت بیشتر محصولات سامسونگ کمک می‌کند.

اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که قاب پشتی دو دستگاه مورد بحث ما دارای پوشش پلاستیکی هستند و نه شیشه‌ای. البته بعید است کسی بتواند به راحتی متوجه این قضیه بشود بنابراین وقتی گلکسی A30 و گلکسی A50 را حمل می‌کنید، مراقب باشید تا خش برندارند. با این وجود، مشخص نیست دو محصول میان‌رده سامسونگ بدون قاب محافظ چه‌قدر دوام خواهند آورد.

صرف‌نظر از لنز اضافی دوربین عقب در گلکسی A50 و سنسور اسکنر اثر انگشت در گلکسی A30، این دو گوشی با هم‌دیگر به شدت شبیه هستند به طوری که ابعاد آنها نیز برابر بوده و از شیوه طراحی یکسانی هم بهره می‌برند.

بد نیست اشاره کنیم که یک ویژگی که اکثر پرچمداران و گوشی‌های بالا رده امروزی از آن بی‌بهره‌اند در این دو دستگاه به چشم می‌خورد و آن قابلیتی نیست جز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری. بنابراین اصلاً نیازی به بردن یک دانگل اضافه برای اتصال هندزفری‌های خود نخواهید داشت.

در این بین جای یک تأییدیه خالی است. هیچ‌کدام از این دو گوشی در برابر آب مقاومت ندارند و اگرچه پاشیدن یک یا دو قطره آب مشکلی به وجود نمی‌آورد ولی چنان‌چه به بازدید از آبشارها و مناظر دیدنی که آب دارند رفتید، مراقب باشید این گوشی‌ها خیس نشوند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. این پنل در کمتر گوشی در این گستره قیمتی دیده می‎شود. فاصله صفحه نمایش تا لبه‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحهتفاده کرده است تا حتی اگر شده، این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

 دوربین

گلکسی A50 مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه مشابه نمونه به کار رفته در گلکسی A7 (2018) است. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های به ثبت رسیده توسط دوربین این دستگاه کاملاً رضایت‌بخش هستند و می‌توان دوربین این دستگاه را یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن دانست.

سنسور اصلی این گلکسی A50 دارای رزولوشنی معادل 25 مگاپیکسل و f/1.7 است. سایر سنسورهای این دستگاه عبارتند از: سنسور آلترا واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به منظور سنجش و ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان.

در طرف دیگر دستگاه، شاهد حضور دوربین سلفی تکی 25 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم. همانند محصولات هم‌رده رقیب، دوربین سلفی گلکسی A50 نیز فاقد فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال است که با توجه به ذات میان‌رده دستگاه چندان هم عجیب نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد.

گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

نتیجه گیری

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. 

 





:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی a50 , خرید گوشی a50 , قیمت گوشی a50 , مشخصات گوشی a50 , گوشی سامسونگ گلکسی a50 , گوشی سامسونگ Galaxy a50 ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: